przedmiot | V semestr | VI semestr |
klasyczne teorie antropologiczne 30 godz., 3 ECTS | 30 godz. ćwiczeń 3 ECTS | - |
antropologia kultury 60 godz., 11 ECTS | 30 godz. ćwiczeń 5,5 ECTS | 30 godz. ćwiczeń praca roczna egzamin 5,5 ECTS |
warsztat humanisty 30 godz., 3 ECTS | - | 30 godz. ćwiczeń 2 ECTS |
historia kultury antycznej 60 godz., 10 ECTS | 30 godz. ćwiczeń 5 ECTS | 30 godz. ćwiczeń egzamin 5 ECTS |
historia kultury antycznej 30 godz., 3 ECTS | 30 godz. wykładu 3 ECTS | - |
historia kultury polskiej do końca XVIII w. (do wyboru 2x30 godz. ćwiczeń sprofilowanych tematycznie) 2x30 godz., 10 ECTS | 30 godz. ćwiczeń, praca semestralna, 5 ECTS | 30 godz. ćwiczeń egzamin 5 ECTS |
historia kultury polskiej do końca XVIII w. 30 godz., 3 ECTS | - | 30 godz. wykładu 3 ECTS |
logika i semiotyka 30 godz., 3 ECTS | 30 godz. ćwiczeń, 3 ECTS | - |
lektorat języka nowożytnego 120 godz., 4 ECTS | 60 godz. ćwiczeń, 2 ECTS | 60 godz. ćwiczeń, 2 ECTS |
wychowanie fizyczne 60 godz., 0 ECTS | 30 godz., 0 ECTS | 30 godz., 0 ECTS |
historia filozofii 60 godz., 6,5 ECTS | 30 godz. ćwiczeń, 3 ECTS | 30 godz. ćwiczeń, egzamin, 3,5 ECTS |
bezpieczeństwo i higiena pracy 4 godz., 0,5 ECTS | 4 godz. wykładu, 0,5 ECTS | - |
wprowadzenie do wiedzy o teatrze | - | 30 godz. wykładu, 2 ECTS |
wprowadzenie do wiedzy o filmie | - | 30 godz. wykładu, 2 ECTS |
łącznie 60 ECTS, 640 godz. | 30 ECTS 304 godz. 1 praca semestralna | 30 ECTS 330 godz. 1 praca roczna 4 egzaminy |
przedmiot | III semestr | IV semestr |
antropologia słowa 60 godz., 10 ECTS | 30 godz. ćwiczeń 5 ECTS | 30 godz. ćwiczeń praca roczna egzamin 5 ECTS |
antropologia widowisk 60 godz., 10 ECTS | 30 godz. ćwiczeń 5 ECTS | 30 godz. ćwiczeń praca roczna egzamin 5 ECTS |
Biblia w kulturze 30 godz., 2 ECTS | 30 godz. wykładu 2 ECTS | - |
historia kultury polskiej XIX w. (do wyboru 2x30 godzin zajęć sprofilowanych tematycznie) 2x30 godz., 10 ECTS | 30 godz. ćwiczeń praca semestralna 5 ECTS | 30 godz. ćwiczeń egzamin 5 ECTS |
historia kultury polskiej XIX w. 30 godz., 3 ECTS | - | 30 godz. wykładu 3 ECTS |
historia kultury obcej (do wyboru 2x30 godzin zajęć sprofilowanych tematycznie) 2x30 godz, 6 ECTS | 30 godz. ćwiczeń 3 ECTS | 30 godz. ćwiczeń egzamin 3 ECTS |
lektorat języka nowożytnego (wybór) 120 godz., 4 ECTS | 60 godz. ćwiczeń 2 ECTS | 60 godz. ćwiczeń 2 ECTS |
EGZAMIN z języka obcego (wybór) | - | 2 ECTS |
wychowanie fizyczne (wybór) 30 godz., 0 ECTS | 30 godz. 0 ECTS | - |
przedmiot spoza kierunku studiów (wybór) 60 godz., 5 ECTS | 60 godz. wykładu lub ćwiczeń 5 ECTS | - |
zajęcia do wyboru* 30 godz., 3 ECTS | 30 godz. ćwiczeń/ konwersatoriów/ wykładów 3 ECTS | - |
warsztat metodologiczny 30 godz., 2 ECTS | - | 30 godz. ćwiczeń 2 ECTS |
uczestnictwo w kulturze 30 godz., 3 ECTS | 30 godz. ćwiczeń, 3 ECTS |
|
łącznie 60 ECTS, 600 godz. | 30 ECTS 330 godz. 1 praca semestralna | 30 ECTS 270 godz. 3 prace roczne 4 egzaminy |
* zajęcia z oferty IKP
przedmiot | V semestr | VI semestr |
warsztat metodologiczny 30 godz., 2 ECTS | 30 godz. ćwiczeń 2 ECTS | - |
antropologia kultury wizualnej 60 godz., 10 ECTS | 30 godz. ćwiczeń 5 ECTS | 30 godz. ćwiczeń praca roczna egzamin 5 ECTS |
historia kultury polskiej XX w. 30 godz., 3 ECTS | - | 30 godz. wykładu 3 ECTS |
historia kultury polskiej XX w. (do wyboru 2x30 godzin zajęć sprofilowanych tematycznie) 2x30 godz., 10 ECTS | 30 godz. ćwiczeń praca semestralna 5 ECTS | 30 godz. ćwiczeń egzamin 5 ECTS |
analiza tekstu literackiego 60 godz., 4 ECTS | 30 godz. ćwiczeń 2 ECTS | 30 godz. ćwiczeń praca roczna egzamin 2 ECTS |
przedmiot spoza kierunku (wybór) 90 godz., 7 ECTS | 90 godz. wykładu lub ćwiczeń 7 ECTS | |
zajęcia do wyboru* 180 godz., 18 ECTS | 90 godz. ćwiczeń/ konwersatoriów/ wykładów 9 ECTS | 90 godz. ćwiczeń/ konwersatoriów/ wykładów 9 ECTS |
seminarium licencjackie (wybór) 30 godz., 6 ECTS | - | 30 godz. seminarium praca dyplomowa 6 ECTS |
egzamin licencjacki | 0 ECTS | |
łącznie 60 ECTS, 540 godz. Łącznie na studiach I stopnia 180 ECTS, 1774 godz. | 30 ECTS 300 godz. 1 praca semestralna | 30 ECTS 240 godz. 1 praca roczna 2 egzaminy praca dyplomowa egzamin dyplomowy |
* zajęcia z oferty IKP
W ramach zajęć spoza kierunku studenci muszą zaliczyć 5 ECTS z przedmiotów społecznych.
Moduły:
1. Antropologia kultury 44 ECTS:
– klasyczne teorie antropologiczne 3 ECTS
– antropologia kultury 11 ECTS
– antropologia słowa 10 ECTS
– antropologia widowisk 10 ECTS
– antropologia kultury wizualnej 10 ECTS
2. Historia kultury (pula zajęć do wyboru w ramach wyróżnionych bloków) 60 ECTS:
– historia kultury polskiej XVIII wieku (do wyboru 2×30 godzin zajęć sprofilowanych tematycznie)
– historia kultury polskiej do końca XVIII w. (wykład) 3 ECTS
– historia kultury polskiej XIX w. (do wyboru 2×30 godzin zajęć sprofilowanych tematycznie) 10 ECTS
– historia kultury polskiej XIX w (wykład) 3 ECTS
– historia kultury polskiej XX w. (do wyboru 2×30 godzin zajęć sprofilowanych tematycznie) 10 ECTS
– historia kultury polskiej XX w (wykład) 3 ECTS
– historia kultury obcej (do wyboru 2×30 godzin zajęć sprofilowanych tematycznie) 6 ECTS
– historia kultury antycznej 10 ECTS
– historia kultury antycznej (wykład) 3 ECTS
– Biblia w kulturze 2 ECTS
3. Interpretacja kultury 8 ECTS
– analiza tekstu literackiego 4 ECTS
– wprowadzenie do wiedzy o filmie 2 ECTS
– wprowadzenie do wiedzy o teatrze 2 ECTS
4. Działanie w kulturze 17 ECTS
– warsztat humanisty 2 ECTS
– warsztat metodologiczny 4 ECTS
– uczestnictwo w kulturze 3 ECTS
– lektorat 8 ECTS
5. Filozofia i logika 9,5 ECTS
– logika i semiotyka 3 ECTS
– historia filozofii 6,5 ECTS
6. Seminaria i zajęcia do wyboru 39 ECTS
– zajęcia spoza kierunku 12 ECTS
– konwersatoria 21 ECTS
– seminaria licencjackie 6 ECTS
Poza modułami: BHP, WF (0 ECTS) egzamin językowy (łącznie 2,5 ECTS).
Symbol efektu kształcenia | Osoba posiadająca kwalifikacje I stopnia po ukończeniu kierunku kulturoznawstwo - wiedza o kulturze: | Obszarowy symbol efektu |
K_W01 | zna swoistość nauk o kulturze i ich związki z innymi naukami humanistycznymi i społecznymi | H1A_W01 H1A_W05 |
K_W02 | ma uporządkowaną wiedzę z zakresu antropologii kultury oraz orientację w antropologicznych szkołach i nurtach badawczych | H1A_W04 H1A_W06 |
K_W03 | ma usystematyzowaną wiedzę z zakresu historii kulturypolskiej i wybranych kultur obcych | H1A_W04 |
K_W04 | ma elementarną wiedzę o dziedzictwie antycznym i biblijnym w historii kultur | H1A_W04 |
K_W05 | zna wybrane metodologie nauk o kulturze, podstawowe strategie poznawcze i stosowane metody badawcze | H1A_W03 H1A_W07 |
K_W06 | charakteryzuje podstawowe media i środki transmisji kultury (słowo, obraz, widowisko) oraz ich wpływ na kształt procesu kulturowego | H1A_W07 H1A_W09 |
K_W07 | ma podstawową wiedzę o kulturze literackiej i twórczości słownej, widowiskach kulturowych i kulturze teatralnej, kulturze wizualnej i filmowej | H1A_W04 H1A_W05 H1A_W06 H1A_W10 |
K_W08 | zna podstawową terminologię nauk o kulturze | H1A_W02 |
K_W09 | zna metody analizy oraz interpretacji praktyk i tekstów kultury w perspektywie synchronicznej | H1A_W07 |
K_W10 | zna metody analizy oraz interpretacji praktyk i tekstów kultury w perspektywie diachronicznej | H1A_W07 |
K_W11 | ma podstawową wiedzę o systemie językowym i nurtach refleksji językoznawczej | H1A_W09 |
K_W12 | ma podstawową orientację w wybranych nurtach i narzędziach historii literatury, teatru, widowisk oraz sztuk wizualnych i filmu | H1A_W06 H1A_W04 |
K_W13 | ma podstawową wiedzę z zakresu filozofii i kultury logicznej | H1A_W02 H1A_W05 |
K_W14 | zna zasady prawa autorskiego i ochrony własności intelektualnej oraz ich implikacje kulturowe | H1A_W08 |
K_W15 | orientuje się we współczesnych instytucjach kultury, zna i rozumie mechanizmy ich działania | H1A_W10 |
K_U01 | potrafi w sposób refleksyjny i krytyczny analizować zjawiska kulturowe i teksty kultury | H1A_U05 |
K_U02 | w analizie zjawisk i tekstów kultury wykorzystuje teorie antropologiczne oraz wybrane inne teorie z zakresu nauk humanistycznych | H1A_U02 |
K_U03 | interpretuje zjawiska kultury uwzględniając ich kontekst historyczny, społeczny i polityczny | H1A_U02 H1A_U05 |
K_U04 | potrafi określać znaczenie medialnego charakteru praktyk i przekazów kulturowych dla ich treści i funkcji | H1A_U05 |
K_U05 | potrafi wykorzystywać metodologię badawczą nauk humanistycznych oraz prezentować i syntetyzować uzyskane tymi metodami dane | H1A_U02 H1A_U04 |
K_U06 | krytycznie selekcjonuje i analizuje literaturę przedmiotu | H1A_U01 H1A_U03 |
K_U07 | pisze rozprawy, samodzielnie dobierając literaturę | H1A_U03 |
K_U08 | potrafi zaprezentować ustnie wyniki swych dociekań badawczych oraz wygłosić referat będący rezultatem samodzielnej analizy literatury przedmiotu | H1A_U06 H1A_U07 H1A_U09 |
K_U09 | zabiera głos w dyskusji stosując poprawne strategie argumentacyjne i operacje logiczne | H1A_U06 |
K_U10 | charakteryzuje się wysoką kulturą słowa w mowie i piśmie | H1A_U08 |
K_U11 | w swych wypowiedziach pisemnych i ustnych stosuje w sposób poprawny terminologię z zakresu nauk o kulturze | H1A_U07 |
K_U12 | posiada kompetencje językowe w zakresie języka obcego na poziomie B2 | H1A_U07 H1A_U08 H1A_U10 |
K_U13 | korzysta z wybranej literatury przedmiotu w języku obcym | H1A_U10 |
K_U14 | potrafi korzystać ze źródeł informacji naukowej i redagować teksty naukowe w języku polskim | H1A_U07 H1A_U03 |
K_U15 | ma elementarną znajomość technik informatycznych i potrafi określić celowość ich zastosowania | H1A_U01 H1A_U07 |
K_U16 | wykazuje dbałość o kulturę fizyczną | - |
K_U17 | zna zasady bezpieczeństwa i higieny pracy | - |
K_K01 | samodzielnie, twórczo i w sposób przemyślany działa w kulturze | H1A_K03 H1A_K06 |
K_K02 | prezentuje postawę szacunku i badawczej ciekawości wobec różnorodnych zjawisk kultury | H1A_K01 |
K_K03 | wykazuje i stara się upowszechnić postawę tolerancji wobec kulturowej odmienności | H1A_K03 |
K_K04 | potrafi ze zrozumieniem i empatią angażować się w dialog społeczny i międzykulturowy | H1A_K03 |
K_K05 | wykazuje troskę o dziedzictwo kulturowe i ma świadomość jego znaczenia dla życia społecznego | H1A_K05 |
K_K06 | rozumie konieczność dbałości o więzi społeczne i społeczności lokalne | H1A_K05 |
K_K07 | dostrzega wagę refleksji kulturoznawczej dla życia społecznego i dostrzega konieczność jej rozwoju | H1A_K01 |
K_K08 | dostrzega znaczenie historycznych źródeł współczesnych zjawisk społecznych, problemów, konfliktów kulturowych | H1A_K04 |
K_K09 | uczestniczy w debacie publicznej na poziomie lokalnym, w środowisku uniwersyteckim | H1A_K02 H1A_K06 |
K_K10 | angażuje się w prace zespołowe ze świadomością wagi wspólnego działania i etyczną odpowiedzialnością | H1A_K02 H1A_K03 |
K_K11 | dąży do upowszechniania i otwartości zasobów wiedzy | H1A_K04 H1A_K06 |
SEMINARIUM I EGZAMIN LICENCJACKI
Egzamin licencjacki
Egzamin licencjacki będzie miał formę prezentacji problemowej – student wybiera zagadnienie z zakresu historii kultury polskiej i antycznej, antropologii i socjologii kultury, antropologii słowa i estetyki twórczości słownej, antropologii widowisk, filmu i audiowizualności w kulturze lub animacji kultury i opracowuje je posiłkując się wskazówkami wybranego opiekuna naukowego, a następnie prezentuje zagadnienie wedle własnego pomysłu przed komisją złożoną z opiekuna oraz osoby kompetentnej w dziedzinie. Prezentacja – która może mieć formę tekstową, audiowizualną lub inną (np. performance, wystawa), wedle uznania prezentującego – stanowić będzie punkt wyjścia do rozmowy.
Tematy prezentacji muszą zostać zaakceptowane przez dyrektora IKP.
Seminarium licencjackie
W wymiarze 30 godz., realizowane w VI semestrze, w formie indywidualnych konsultacji prowadzącego i studenta (seminarium prowadzone będzie co roku przez inne osoby z danego zakładu). Konsultacje odbywają się na specjalnym dyżurze, przeznaczonym dla seminarzystów. Udział w seminarium zostaje zaliczony na podstawie co najmniej trzech odbytych konsultacji oraz konspektu prezentacji.