Przejdź do głównej treści →

UWAGA! Prosimy o zgłaszanie informacji o zakażeniu COVID-19, przebywaniu na kwarantannie lub w samoizolacji za pomocą wydziałowego formularza. Więcej informacji tutaj.

mgr Agnieszka Magdalena Korycka


Zakład Filmu i Kultury Wizualnej
agnieszka.korycka.uw@gmail.com

Dyżury


Tłumaczka, reżyserka, absolwentka Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych i Społecznych na Uniwersytecie Warszawskim, gdzie obroniła z wyróżnieniem dyplomy na kierunkach kulturoznawstwo oraz filologia rosyjska. Doktorantka w Zakładzie Filmu i Kultury Wizualnej, członkini Zespołu Badań nad Filmem. Jej pasje naukowe oscylują wokół problemów przekładu artystycznego oraz kinematografii rosyjskiej, a szczególnie kina autorskiego i filozofii twórczości Aleksandra Sokurowa.

W latach 2011-2013 uczestniczyła w międzynarodowym projekcie „Academia in Public Discourse” oraz w serii debat i konferencji międzynarodowych odbywających się w Polsce i w Rosji. W 2013 r. przebywała na stypendium badawczym w Moskwie. Kilkukrotna laureatka ogólnopolskich konkursów na najlepszego studenta RP Studencki Nobel oraz Primus Inter Pares, stypendystka Prezesa Rady Ministrów oraz Rektora Uniwersytetu Warszawskiego.
Zainteresowania badawcze łączy z artystycznymi skoncentrowanymi wokół reżyserii filmowej i scenopisarstwa.

Założycielka grupy filmowej „Jaskółka” (ang. „Swallow”), autorka filmów krótko i średniometrażowych prezentowanych na ogólnopolskich festiwalach filmowych, laureatka konkursu na najlepszy scenariusz filmowy, konkursu poetyckiego poświęconego pamięci ks. Jana Twardowskiego.

Jej pasją jest sportowy taniec towarzyski.

Najważniejsze publikacje:
A. Korycka, Wszechświat jurodiwego w filmie „Samotny głos człowieka” Aleksandra Sokurowa, w: Antropologia postaci w dziele filmowym, pod red. naukową Seweryna Kuśmierczyka, Czuły Barbarzyńca Press, Warszawa 2015, s. 83-124.

A. Korycka, Architekt dwóch światów. Reżyseria, sztuka aktorska i czas i przestrzeń w filmie Faraon, w: Faraon. Poetyka filmu, red. Seweryn Kuśmierczyk, Czuły Barbarzyńca Press.

A. Korycka, Montaż intelektualno-emocjonalny Jerzego Kawalerowicza w Faraonie, w: Faraon. Poetyka filmu, red. Seweryn Kuśmierczyk, Czuły Barbarzyńca Press.

A. Korycka, Próba zbliżenia się do sacrum poprzez kino na przykładzie analizy i interpretacji drogi jurodiwego w filmie Aleksandra Sokurowa , „Samotny głos człowieka”, „Adeptus”, nr 7 (2016), ISSN: 2300-0783, Instytut Slawistyki PAN.

Ten serwis korzysta z cookies Polityka prywatności