Historyczka i teoretyczka filmu, adiunktka w Zakładzie Filmu i Kultury Wizualnej, w latach 2012–2017 kierowniczka specjalizacji „Kultura wizualna”; w latach 2017–2020 kierowniczka Zakładu Filmu i Kultury Wizualnej, w latach 2020–2024 kierowniczka studiów kulturoznawstwo – wiedza o kulturze oraz sztuki społeczne. Zajmuje się teorią obrazu filmowego, historią kina, antropologią kultury wizualnej oraz historią kultury polskiej XX wieku i historią kultury francuskiej.
Prowadzone zajęcia: antropologia kultury wizualnej, historia kultury francuskiej, historia kultury polskiej XX wieku, Film: sztuka, technika, ideologia, Historie filmów, Kinofilia, czyli jak kochać kino oraz seminaria magisterskie i licencjackie poświęcone historii i teorii kina.
Autorka książki Somatografia. Ciało w obrazie filmowym (Kraków 2011, przekład na język rosyjski Charków 2014) oraz współautorka i współredaktorka książek Kultura wizualna w Polsce. Fragmenty i Kultura wizualna w Polsce. Spojrzenia (Warszawa 2017). Współredaktorka monografii: Nie chcę spać sam. Kino Tsai Ming-Lianga (Kraków 2009), Spojrzenie Antonioniego (Warszawa 2015), Sztuka w kinie dokumentalnym (Warszawa 2016), Nowa Kinofilia: przestrzenie i afekty (Warszawa 2018), Cięcie ciał. Ruchome obrazy (Warszawa 2018) i Przeostrzenia. Kino wobec transformacji ustrojowych 1945 i 1989 (Warszawa 2023) oraz podręcznika akademickiego Antropologia kultury wizualnej (Warszawa 2012). Redaktorka i tłumaczka książki Kai Silverman i Haruna Farockiego Rozmowy o Godardzie (Warszawa 2014). Publikowała m.in. w czasopismach: „Kwartalnik Filmowy”, „Widok. Teorie i praktyki kultury wizualnej”, „Konteksty” i „EKRANy”.
W latach 2017–2020 redaktorka naczelna czasopisma naukowego „Pleograf. Kwartalnik Akademii Polskiego Filmu”.
W latach 2013–2017 wykonawczyni w projekcie badawczym „Kultura wizualna w Polsce: języki, pojęcia, metaobrazy” finansowanym z programu OPUS Narodowego Centrum Nauki (2012/05/B/HS2/03985).
Stypendystka Bogliasco Foundation for Arts and Humanities (Bogliasco, wiosna 2016) i Fondation Maison des sciences de l’homme przy EHESS (Paryż, wiosna 2018).