Absolwentka wydziału Wiedzy o Teatrze w Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza. Kieruje Zakładem Teatru i Widowisk. Zajmuje się historią kobiet w polskim teatrze, teatrem jako medium pamięci, antropologią i historią tańca.
Prowadzi zajęcia z antropologii widowisk, historii kultury polskiej XIX w., antropologii tańca wykład z wprowadzenie do wiedzy o teatrze oraz konwersatoria na temat teatru rozrywkowego międzywojennej Warszawy i nowych horyzontów antropologii widowisk.
Autorka książek Sztandar ze spódnicy. Zapolska i Nałkowska o kobiecym doświadczeniu ciała (2004) i Niech się pan nie wyteatrza! Auschwitz w twórczości Mariana Pankowskiego (2017). Współautorka podręczników Antropologia widowisk. Zagadnienia i wybór tekstów (red. nauk. Leszek Kolankiewicz, 2005, 2010), Antropologia ciała. Zagadnienia i wybór tekstów (red. nauk. Małgorzata Szpakowska, 2008). Współautorka książek Obyczaje polskie. Wiek XX w krótkich hasłach (red. Małgorzata Szpakowska, 2008) oraz Szpakowska. Outsiderka (2013). Współredaktorka tomu Rodzaju żeńskiego. Antologia dramatu (nagroda Polskiego Towarzystwa Badań Teatralnych za najlepszą publikację książkową z zakresu wiedzy o dramacie, teatrze i widowiskach wydaną w roku 2018). Redaktorka monograficznego numeru „Almanachu Antropologicznego. Communicare” Aktorka/Emancypacje (2017, t. 6), współautorka koncepcji monograficznego numeru „Kultury Współczesnej” Języki tańca (2020, nr 4).
Uczestniczka i współzałożycielka projektów HyPaTia. Kobieca historia polskiego teatru. Feministyczny projekt badawczy (Zob. http://www.hypatia.pl/) i Latająca Akademia Języków Tanecznych. Tancerka tanga argentyńskiego. Feministka.
Linki: