Kulturoznawczyni zajmująca się teatrem i performansem oraz historią kultury polskiej XX wieku.
Prowadzi zajęcia media w kulturze współczesnej na kierunkach kulturoznawstwo – wiedza o kulturze oraz sztuki społeczne oraz konwersatoria związane z tematyką badań.
W ostatnich latach była współwykonawczynią międzynarodowego projektu „Performanse pamięci: strategie testymonialne, rekonstrukcyjne i kontrfaktyczne w literaturze i sztukach performatywnych XX i XXI wieku” oraz projektu badawczego „Maska w kulturze współczesnej Europy: obrzęd – karnawał – teatr – zabawa – sztuka”. W latach 2012–2016 brała udział w interdyscyplinarnym projekcie „Źródła i mediacje” oraz w latach 2011- 2013 w europejskim projekcie ECLAP (European Collected Library of Artistic Performance).” W 2021 rozpoczęła współpracę w ramach projektu badawczego „Epidemie i wspólnoty w krytycznych teoriach, artystycznych praktykach i spekulatywnych fabulacjach ostatnich dekad”.
W pracy nad doktoratem zajmowała się historią teatru polskiego okresu PRL, obecnie interesuje się problemem źródła, archiwum, dokumentacji i medialności w nauce o teatrze i performansie. Prowadzi badania dotyczące performansów inności w polskiej kulturze czasów transformacji ustrojowej.
Autorka książki Królowe PRL. Sceniczne wizerunki Ireny Eichlerówny, Niny Andrycz i Elżbiety Barszczewskiej jako modele kobiecości (2014). Współredaktorka książki Robotnik. Performanse pamięci (2017) oraz redaktorka książki Teatr dell’arte wydanej w ramach serii poetyka kulturowa teatru (2016). Współautorka książki Performanse pamięci w literaturach i sztukach (2020).
Redaktorka pisma „Widok. Teorie i praktyki kultury wizualnej”.
Współkoordynująca prace grupy roboczej „Historiography” działającej w ramach International Federation for Theater Research.