Przejdź do głównej treści →

UWAGA! Prosimy o zgłaszanie informacji o zakażeniu COVID-19, przebywaniu na kwarantannie lub w samoizolacji za pomocą wydziałowego formularza. Więcej informacji tutaj.

Muzyka popularna w kontekście polityki post-hegemonicznej

kierujący projektem: dr Artur Szarecki (współpracownik IKP UW)

realizacja: 2015 – 2017

program: SONATA, Narodowe Centrum Nauki

Projekt podejmował problematykę związków muzyki popularnej z władzą kulturową. Jego celem byłio wypracowanie nowego ujęcia teoretycznego, które nie skupiałby się na analizie znaczeń i mechanizmów ideologicznych, lecz raczej na badaniu procesów politycznych dokonujących się poniżej poziomu dyskursu i poza nim. Możliwości te oferuje teoria post-hegemoniczna, oparta na pojęciach afektu, nawyku i „wielości” (multitude). Przy wykorzystaniu tych kategorii przygotowana została analiza dwóch studiów przypadku z najnowszej historii Polski: wybuchu przemocy podczas koncertu Ryszarda „Peji” Andrzejewskiego na festiwalu „Winobranie” w 2009 roku oraz mody na tzw. lipdub, która przyjęła się w wielu polskich instytucjach po roku 2010.

Ten serwis korzysta z cookies Polityka prywatności