2018

  • Augustyniak Monika
    Czarny Protest – antropologiczna analiza zrywu społecznego polskich kobiet
    (prom. dr Roman Chymkowski)
  • Biegański Jędrzej
    Pamiątka ślubu. Kultura rejestracji weselnych w Polsce po roku 2000
    (prom. dr Justyna Jaworska)
  • Brudło Alicja
    Teatr site-specifc jako narzędzie pracy nad pamięcią i historią. Przykłady realizacji na Ziemiach Zachodnich
    (prom. prof. dr hab. Wojciech Dudzik)
  • Byrska Olga
    Myśleć i działać. Zaangażowanie intelektualne Simone de Beauvoir i Hanny Arendt
    (prom. dr Justyna Jaworska) – dyplom z wyróżnieniem
  • Czerniawski Tomasz
    Ciało w ruchu – obrazy wojny i obrazy seksu. Performatywne praktyki wizualności lat 60. i 70. w Stanach Zjednoczonych Ameryki i Europie Zachodniej
    (prom. prof. dr hab. Marek Prejs)
  • Grądziel Agnieszka
    Trening aktora w systemie Konstantina Stanisławskiego i w technice Sanforda Meisnera
    (prom. prof. dr hab. Leszek Kolankiewicz)
  • Guba Krzysztof
    Film C. T. Dreyera Męczeństwo Joanny d‘Arc w kontekście teorii filozoficznej Emmanuela Lévinasa ujętej w książce „Całość i nieskończoność”
    (prom. dr hab. Wojciech Michera)
  • Gwardys Michał
    Ewolucja postaci Jamesa Bonda w kontekście przemian geopolitycznych i społeczno-kulturowych na przełomie XX i XXI wieku
    (prom. dr Paulina Kwiatkowska)
  • Herczyńska Sara
    Stany (nie)normalności. Światy społeczne Drugiej Rzeczpospolitej na łamach „Rocznika Psychiatrycznego” (1923-1939)
    (prom. dr hab. Agnieszka Karpowicz, prof. ucz) – dyplom z wyróżnieniem
  • Jasińska Justyna
    ,,Król coachów” motywuje. Sposoby definiowania rzeczywistości w serii ,,Pytanie do Mateusza”
    (prom. dr hab. Agnieszka Karpowicz, prof. ucz) – dyplom z wyróżnieniem
  • Kędziora Janina
    Temat śmierci w twórczości teatralnej i literackiej dla dzieci w początkach XXI wieku
    (prom. prof. dr hab. Wojciech Dudzik)
  • Kondas Magdalena
    Dybuk Jewgienija Wachtangowa i studia Habima. O rewolucji, próbach zachowania inscenizacji i miejscu reżysera w radzieckiej historii teatru
    (prom. dr hab. Agata Chałupnik)
  • Koprowicz Agata
    Ustanawianie chłopa polskiego. Dziewiętnastowieczna fotografia atelierowa jako urządzenie nowoczesności w Królestwie Polskim i Galicji
    (prom. dr hab. Iwona Kurz)
  • Kowalczyk Aleksandra
    Doświadczanie muzyki przez bohaterów filmów Tony’ego Gatlifa
    (prom. dr Paulina Kwiatkowska)
  • Kubiak Zuzanna
    Rozpuszczony teatr. Związki praktyki teatralnej ze współczesnymi teoriami podmiotowości na przykładzie Balladyny Krzysztofa Garbaczewskiego i Marcina Cecki
    (prom. dr hab. Dorota Sajewska)
  • Łepkowski Jerzy
    Transhumanizm – nowa religia?
    (prom. prof. dr hab. Marek Prejs)
  • Makowczyńska Katarzyna
    Żydowskie doświadczenie ukrywania się i wychodzenia z ukrycia a doświadczenie widza spektaklu The Hideout / Kryjówka w reżyserii Pawła Passiniego
    (prom. dr hab. Agata Chałupnik)
  • Milej Wioletta
    Edukacja teatralna w Polsce: od dwudziestolecia międzywojennego do współczesności. Rekonesans
    (prom. prof. dr hab. Wojciech Dudzik)
  • Motulewicz-Wolańska Paulina
    Emancypacyjny potencjał burleski. Analiza transgresyjnych i subwersywnych elementów burleski w świetlne popularności neoburleski w Polsce i na świecie
    (prom. dr hab. Agata Chałupnik)
  • Palarska Agnieszka
    Obraz pokolenia polskich milenialsów na przykładzie tekstów Taco Hemingwaya
    (prom. dr hab. Marcin Napiórkowski)
  • Pawlik Anna
    Pisana tożsamość. Emancypacja, awans społeczny i trauma w pamiętnikach konkursowych kobiet wiejskich z 1962 roku
    (prom. dr hab. Paweł Rodak, prof. ucz)
  • Pelczyńska Weronika
    Choreografia we współczesnym teatrze dramatycznym w Polsce
    (prom. prof. dr hab. Wojciech Dudzik)
  • Pęszkal Anna
    Cielesność rzeczywista, oniryczna i protetyczna w teatrze Romea Castellucciego
    (prom. prof. dr hab. Leszek Kolankiewicz)
  • Pichnicka Patrycja
    Wampir jako wyzwanie wobec ładu społecznego w świetle kultury popularnej po 2002 roku
    (prom. dr hab. Marcin Napiórkowski) – dyplom z wyróżnieniem
  • Piechota Damian
    Karnawał czy rewolucja: dwa oblicza pionierskich czasów norweskiego black metalu
    (prom. dr hab. Marcin Napiórkowski)
  • Pierepioka Marlena
    (Nie)widoczność terroru. Strategie obrazowania przywódców al-Kaidy w dyskursie amerykańskim
    (prom. dr hab. Iwona Kurz)
  • Prygiel Michał
    Przepis na superbohatera. Analiza polskich komiksów superbohaterskich na wybranych przykładach
    (prom. dr hab. Paweł Rodak, prof. ucz)
  • Radecki Maciej
    „Szczurzy pałac” Bogdana Ruthy jako powieść o wymiarze labiryntowym
    (prom. prof. dr hab. Marek Prejs)
  • Rawska Hanna
    Rozwój sceny warszawskich galerii niezależnych w drugiej dekadzie XXI wieku (na przykładzie galerii Różnia, Stroboskop, Czyjeś Prace i Pracowni Żelaznej)
    (prom. dr hab. Paweł Rodak, prof. ucz)
  • Rycombel Marlena
    Kreowanie obrazu kobiet walczących w Powstaniu Warszawskim
    (prom. dr Roman Chymkowski)
  • Stecko-Żukowska Agnieszka
    W sieci nadawców-odbiorców. Przemiany statusu nadawcy i odbiorcy reklamy w perspektywie nowych mediów
    (prom. dr Roman Chymkowski)
  • Szymański Mateusz
    Biblioteka Publiczna Gminy Pomiechówek w społeczności lokalnej w świetle wywiadów pogłębionych z mieszkańcami
    (prom. dr Roman Chymkowski)
  • Szymczuk Jakub
    Pamięć społeczna jako narzędzie budowania tożsamości na przykładzie kina polskiego
    (prom. dr Justyna Jaworska)
  • Wakulik Anna
    Powitanie Afryki. Strategie wytwarzania wizerunku „Czarnego“ w polskim teatrze
    (prom. prof. dr hab. Wojciech Dudzik)
  • Zawistowska Maria
    Choreograficzna żywotność Święta wiosny Igora Strawińskiego: od Wacława Niżyńskiego do Katarzyny Kozyry
    (prom. prof. dr hab. Leszek Kolankiewicz)
  • Ziółkowska Aleksandra
    Hanoi Jerozolima. Susan Sontag wobec widoku cudzego cierpienia w latach sześćdziesiątych i siedemdziesiątych
    (prom. dr Justyna Jaworska)

Tagi:

Data publikacji: 26-03-2019

Instytut Kultury Polskiej
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel.+48 22 552 03 24
22 552 26 04

Uniwersytet Warszawski
ul. Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel. +48 22 552 00 00
NIP 525-001-12-66

Wydział Polonistyki

Projekt i realizacja:
rzeczyobrazkowe.pl